Penjengok - Penjengok Tegar

Do More Than I Have To, More Than I Share, As Well As I Can

Some People Better Everything In Their Lives Except Themselves

In Life, What Sometimes Appears To Be The End Is Really A New Beginning

Jumaat, Oktober 17, 2008

Al-Kisah Hari Raya 2008 (Bahagian 1)

Anak Ayah Dengan Posts Tersendiri

Kenalan Arwah - Tauke Lim Sekeluarga

The PERLU'S - Nie Dah Masuk Round Ketiga

Besday Boy Dibantu Oleh Anak Ayah

Ibu Maisarah Membantu Memotong Kek

Hari Raya merupakan salah satu kegembiraan bagi semua Islam apabila diraikan selepas penat sebulan berpuasa. Bagi keluarga PPT, setiap tahun kami akan mula beraya di Pulau Pinang sejak arwah tiada. Ini adalah kerana PPT bertindak sebagai keluarga akan menguruskan hal-hal kewangan keluarga pada musim perayaan dan sebagainya. So dalam erti kata lain selalunya raya pertama dan kedua kami akan ada dirumah berehat sambil menanti kehadiran kenalan arwah dan kawan-kawan lain.
Selain itu juga kami akan membantu Puan Aisha Sulaiman aka Mak PPT dalam menangani tempahan seperi Roti Jala, Kari dan sebagainya. Ini semua adalah lumrah sejak 20 tahun lepas. Bila ada order tu, waktu tidur memang akan kurang lah. Raya pertama kebanyakan masa dihabiskan dengan berehat sambil tengok TV.
Raya kedua selalunya rumah PPT akan mengadakan jamuan Open House. So kali nie banyak lah yang bertandang ke rumah dari tengahari hingga malamnya. Antaranya Lan Kecik, Yasir Foo, Syarnizal Kodok, Tauke Lim Kedai Motorsikal, Farid Motorsports, Ali Ais Kacang, Keluarga Kak Yani dan sebagainya. Lagipun tahun nie Kak Ina dan Nurul buat suprise celebrate besday PPT siap ada kek la. Thank You For The Effort.
Cheers...

7 ulasan:

aboy berkata...

hehehehe...bila ade lagi ni bro?=)

hijau bumi Tuhan... berkata...

comelnye maisarah...
thanks bang jemput sy ke kmpg halaman abg raya hari tu...mlm tu sy pkir sbb nk blk prit buntar je...kalo x, mau sampai pkul 6 pagi tu,haha...


salam perjalanan...

mkaw77 berkata...

bila hang nk jemput aku plak..
raya dh nk abih, jemputan open hse xde lagik

PPT berkata...

Banteh,
Bab jemputan nie senang saja, kalau hang sendiri ada dapat jemputan Open House, hang andaikan jugak yang jemputan Open House rumah tersebut dari PPT, sama aja tapi tak serupa laaa...

Cheers...

Tanpa Nama berkata...

its good to know what was happening over there during raya.. Maisarah come sgt, mcm mak ngah dia...I wish i was there with u guys celebrating raya.. tapi apa kan daya... terpaksa berjuang demi masa depan keluarga dan negara... Aminnnn.... Miss u guys extremely very much..

Kat sini pun ada jemputan open house jgk from malaysians who are married to locals

PPT berkata...

cs 4223,
Takpa dan takpa, ini semua sementara sahaja. InsyaALLAH akan kembali ke Malaysia suatu hari nanti dan boleh lah sambut raya kow-kow.
Better Late Than Never....

Cheers....

PPT berkata...

cs 4223,
Takpa dan takpa, ini semua sementara sahaja. InsyaALLAH akan kembali ke Malaysia suatu hari nanti dan boleh lah sambut raya kow-kow.
Better Late Than Never....

Cheers....

Disember2006-National Outdoor Instructor

Disember2006-National Outdoor Instructor