Penjengok - Penjengok Tegar

Do More Than I Have To, More Than I Share, As Well As I Can

Some People Better Everything In Their Lives Except Themselves

In Life, What Sometimes Appears To Be The End Is Really A New Beginning

Selasa, Januari 06, 2009

Mana Pi Semua?

Kalau nak tau, macam nie la cara nak genggam penumbuk la....

Memang raplah jingga betoi la nak belajaq ikatan nie....

Alamak, kantoi la pulak aku kali nie......

Syukur pada ALLAH S.W.T hari nie kerana PPT dapat menyambung tugas sukarela membantu Boss aka Hicmat dalam kelas Outdoor Recreation UiTM pagi tadi. Dah lama saya tak dapat peluang tapi akhirnya berkat niat dapat jugak saya bersama-sama Shawn dan Mustakim. Lenny and Diella ada jugak tapi sekejap-sekejap sahaja. Niat sebenarnya nak jumpa Boss pasai dah lama dah lama. Penampilan Boss pun dah nampak Otai.
Nampaknya student kali nie kebanyakan fresh-fresh belaka dan kali pertama bertemu dan membantu dalam kelas Knotting tadi, lega rasanya kerana ada yang sempat mengucapkan 'terima kasih abang kerana membantu' membuatkan orang-orang yang dah nak pencen macam PPT bersemangat. Nampak macam ada adab kumpulan kali nie tapi 'we wait and see' lah nanti.
Cuma yang bermain dalam fikiran PPT tadi, kalau lah kami tadi takdak dan Boss sorang-sorang mengajar, memanglah Boss boleh mengajar tapi 'input' pelajar mungkin akan kurang kerana tiadanya 'fasilitator' atau kat belakang baju yang selau tertulis 'instructor' dari PERLU UiTM.
Mana pi depa nie? Tapi tadi ada lah jugak nampak geng-geng PERLU lain macam Wafi tapi geng-geng nie macam dah tak nampak kami tadi. Adakah bila dah tak aktif berpersatuan maka automatik terputus lah jugak perhubungan sesama manusia? Adakah kita nie semua berkawan hanya kerana PERLU dan bukan kerana kita nie manusia biasa? PPT pun pasai minggu nie ada 'Time Off Exercise' pasai tu la ada sikit kelapangan tadi.
PPT mintak kepada Alumni atau sapa-sapa yang 'free' kita pertambahkan kerja sukarela kita dengan membantu adik-adik diploma nie. Mungkin PERLU UiTM terlampau sibuk mengalahkan orang bekerja. Kenanglah sikit apa yang perlu dikenangkan.


Cheers....

9 ulasan:

Lennyek berkata...

salam,

sory lah kalo kte n dila boleh dtg sekejap je..ade kelas jam 930 td...insyallah..ade masa,kite akan bntu dak2 tu ape yg patut..

wegreentheearth berkata...

depa ada kelas bro...
dari 8.30 tadi kot...
sampai 12.30...
tue takdak tue...

Tanpa Nama berkata...

Takpa depa ada rutin harian yang lain tu.

PPT berkata...

Salam,
Kalau sebelum nie kadang-kadang jumlah fasilitator yang datang membantu adalah lebih dari jumlah pelajar tapi sekarang lain pulak jadinya. Mungkin ada yang sibuk dengan membantu rakyat Palestin kot.

Cheers...

deedaa.jijah.linda berkata...

jangan marah2 bro'...
azam tahun baru,,,
muhasabah diri....
:p

Tanpa Nama berkata...

ade 2 je sebab..
1 byk keje(bz)..
1 lagi xnak byk keje kot..keh3

PPT berkata...

Pn.Jah dan Pn.Ema,
Mana ada marah-marah.
Tak marah pun, suka lagi ada la.
Ini dah bukan muhaSabah, tapi dah jadi munaSarawak.
Yelah, mungkin semua sibuk kot,yelah zaman PPT jadi student nak ada Diploma dan Degree mudah sangat,zaman sekarang aje kurang mudah.

Anyway, jangan lupa atteng gathering semester nie,itupun kalau ada la.........
Taking care.

Cheers....

aishahadnan berkata...

salam...
maaflah kami(el, ecah, sofwan, mubin, is dan mubin) ade kelas pada hari berkenaan..insyaallah kalau ade kelas yang dibatalkan kami akan membantu kelas en.hisyam...

Tanpa Nama berkata...

ahh ko sume bende ko tak pueh ati...hahaha

Disember2006-National Outdoor Instructor

Disember2006-National Outdoor Instructor