Penjengok - Penjengok Tegar

Do More Than I Have To, More Than I Share, As Well As I Can

Some People Better Everything In Their Lives Except Themselves

In Life, What Sometimes Appears To Be The End Is Really A New Beginning

Isnin, September 22, 2008

Biar Lambat Asalkan Dapat

Hujung minggu lepas banyak dihabiskan bersama-sama keluarga dan adik-adik sekalian. Hari Sabtu lepas berbuka dengan geng PERLU tapi kami tak lah join main bowling. Sukan tu tak lah mencabar sangat untuk kami tetapi kami lebih kepada 'Mengkaji Kelopak Mata Dari Aras Dalam' semasa geng PERLU sibuk dengan bowling. Kami sekeluarga hanya berjumpa mereka semua di tingkat 4 untuk berbuka di Food Court. Tapi lain sikit dan jadi, orang punya la ramai so kami turun punya turun punya turun dan berbuka di sebuah gerai berhadapan bangunan MRCB. Alhamdulillah dapat jugak berbuka bersama walaupun masa agak singkat. Best lah tengok kali nie sapa yang dah 'bercouple' membawak pasangan masing-masing. Tapi sampai bila nak hidup 'bercouple' macam nie. Biasa la macam-macam alasan; muda lagi la, duit belum cukup la, rumah belum ada la, belum ada komitmen lagi laaa dan sebagainya.
Nasihat PPT, jangan jadikan alasan sebagai kayu pengukur untuk melambatkan sesuatu kejayaan. Kena lah usaha, kalau tak usaha kena lah belajar tanam pokok yang boleh keluarkan duit; Mudah lah sikit naaaa.
Selepas berbuka kami sekeluarga singgah sebentar ke Up Town Shah Alam untuk melihat perkembangan disana. Jam 10 malam orang dah macam-macam jenis ada. Tetapi apa yang membimbangkan kat kawasan nie ianya mengganggu kediaman dan tahap habuk dan debu akibat jalan yang tidak diturap amat membimbangkan. Sapa-sapa yang ada masalah penat atau alergik habuk atau debu, sila jaga-jaga.
Hari Ahad lepas sepatutnya kami sekeluarga berehat sahaja dirumah tetapi tiba-tiba bekalan elektrik terputus dari jam 10 pagi hingga 7 petang. So apa tunggu lagi..... Maisarah serta ibunya diarahkan untuk siap sedia untuk lawatan berpandu kat luar. Kami banyak habiskan masa di Subang Parade dan Carrefour untuk memastikan segala objektif persiapan raya tercapai tanpa sebarang halangan. Syukur semuanya berjalan lancar dan insyaALLAH semua alatan untuk menyambut Syawal minggu hadapan telah siap sedia untuk digunakan. Dapat jugak beli baju untuk 2 orang 'babysitter' Maisarah kat Nursery (Atun & Bibik).
Cheers....

5 ulasan:

Lennyek berkata...

insyallah..ade rezki..ade jodoh..xlame lg la..huhuhuuu..Amin..

hijau bumi Tuhan... berkata...

amin...


salam perjalanan...

A.K.u.O.w.E.P.e.L berkata...

sorry bro..
xsempat la..
singkat sgt rasa 2 hari tu..
biasala bwk opuan shopping..
pilih 1 kasut pun dkt 1 hari..
hehehe..

aboy berkata...

=)..saya tengah bekerja keras ni bang nak sunting anak dara orang ni..=)

boying@gone berkata...

kalau ade rezeki tahun 2010 ni kawen la saye Bang... hehehe

Disember2006-National Outdoor Instructor

Disember2006-National Outdoor Instructor