Penjengok - Penjengok Tegar

Do More Than I Have To, More Than I Share, As Well As I Can

Some People Better Everything In Their Lives Except Themselves

In Life, What Sometimes Appears To Be The End Is Really A New Beginning

Isnin, Oktober 12, 2009

Ustat Oh Ustat


Semalam PPT sekeluarga termasuk geng trip Pengkalan Hulu sempat jugak ke Gopeng dimana Final Camp budak diploma 'full time' berkampung disana. PPT singgah untuk memberi peluang kepada besday girl Wan Nurul Maisarah mandi manda sebelum pulang ke Puchong. Biasa la dia dah lama tak mandi sungai. 'PFD' dan 'booties' dia pun dah kering sangat dan bukan macam selalu lambat kering akibat selalu digunakan.
Seperti biasa sebagai orang yang lebih berumur dapatlah PPT berjumpa dengan semua adik-adik alumni yang dah lama tak jumpa. Last jumpa beramai-ramai pun masa majlis TeamTact. Ada lah jugak sempat berbual dan ada la jugak diceritakan Ustat tadi injured masa aktiviti Tubing dan dia dah mula tanya Abg Malin nanti mai tak. Lama jugak PPT tunggu Ahmad Firdaus Ibrahim dan dah dekat maghrib baru nampak dia. Lepaih tu dia mai kat PPT dan kata 'Abang tolong check punggung saya sat'. PPT pun kata hang nie tak betoi ka nak suruh aku tengok punggung hang. Lepaih tu dia pun menceritakan apa yang berlaku. Apa lagi PPT pun menjalankan pemeriksaan ke atas seorang pesakit dengan minta dia baring telentang dan memang terdapat inflamation pada bahagian tail bone Ustat. Tapi PPT jarang menerima pesakit seperti ini dan minta dia terus dirujuk ke Bahagian Kecemasan hospital kerajaan. Ini adalah kerana berdasarkan suhu dibahagian terbabit termasuk pergerakan aktif dan pergerakan pasif tidak menunjukkan ini kecederaan ringan. Asalnya nak maklum yang ada tulang patah tapi demi memberi reaksi positif biarlah doktor bertauliah yang sahkan. PPT nie ilmu setakat mana sangat nak cakap bab2 patah nie. Dalam hal nie tak banyak yang PPT dapat bantu Ustat, sori Bro....
Apa pun hari nie PPT dapat sms dari Ustat yang dia dah dapat MC seminggu dari Hospital Ampang dan confirm 'tail bone' patah. Apa pun harap Ustat tabah dan sabar menghadapi situasi ini dan menjaga kesihatan kerana kepatahan di bahagian ini kalau tak dijaga akan mengakibatkan komplikasi lain dalam tubuh badan. Harap Ustat aka Ahmad Firdaus Ibrahim sihat seperti biasa InsyaALLAH.

3 ulasan:

angah_adzim berkata...

salam....

thank abang malin sebab dah wat pemeriksaan awal kat ustat.. dari mintak2, tup2 dia dapat betul2 punya mc...
last but not least, happy belated birthday to maisarah...


salam...

hijau bumi Tuhan... berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hijau bumi Tuhan... berkata...

org bwk moto cecah lutut...
ust tubing cecah buntut...
smoga cepat sembuh ust...


salam perjalanan...

Disember2006-National Outdoor Instructor

Disember2006-National Outdoor Instructor