Penjengok - Penjengok Tegar

Do More Than I Have To, More Than I Share, As Well As I Can

Some People Better Everything In Their Lives Except Themselves

In Life, What Sometimes Appears To Be The End Is Really A New Beginning

Jumaat, Julai 11, 2008

Mata Nie Macam Ada Gam Lah....

Dalam post Mata Bertentang Mata, ada menyatakan yang PPT dijangka menghadiri satu mesyuarat persatuan rekreasi. Boot ada komen untuk PPT bersabar dan memang betoi bersabaq untuk 2 jam pertama selepas mesyuarat dijalankan. Achieved jugak lah matlamat Boot tu.....
So kerana nampak sangat tampok pemerintahan kelam kabut dan perangai macam budak sekolah, PPT terpaksa menjadi Belanda dan Hijack meeting tu. Alumni lain mintak meeting formal tu dipercepatkan dan lepaih tu sesi bersama Alumni PERLU UiTM.
Tunggu punya tunggu punya tunggu maka masanya telah tiba.......
Tanya punya tanya punya tanya takdak sapa pun boleh jawab soalan dari Alumni dan PPT....
Mmg blurrr tahap kangaroo dan terus menampakkan yang depa nie mmg keras kepala dan hanya bangga dgn status hidup berpersatuan. Yang tu tak tau, Yang nie tak tau dan akhirnya lepaih kena bambu dan kena 'sound' masa sesi Bisik-Bisik Rekreasi, habih juga agenda sampai jam 2 pagi.
Nampak macam akan ada perubahan tapi tengoklah macam mana samada akan ada ke tak nanti. Dalam erti kata lain takut jadi "Cakap Tak Guna Tembak Tak Kena" tapi harap-harap akan berubah lah insyaALLAH.
Tu yang la nie mata nie asyik nak pejam menahan ngantuk tapi apa kan daya demi kemajuan dan perkembangan rekreasi Malaysia, PPT turutkan juga sampai habis.

Junior-Junior Ku, Ubahlah Diri Sendiri dahulu kalau nak Environment jugak akan berubah dengan sendirinya.........

Cheers .......

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

warning! warning! warning! rahsia terbongkar! rahsia terbongkar! rahsia terbongkar! bukan saya yang pecah lubang... diingatkan lagi sekali... bukan saya yang pecah lubang...

ADDIN "My Life Is Beautiful" berkata...

salam Jedi,

tahniah, kerana telah menjalankan tugas serta tanggungjawab yang baik .....terbaik....kalau tak dihijack tak tau la depa nak gi mana lepaih nii...masih mimpi kot...kita ni hidup bukannya nak berbangga dengan kejayaan yang lepas....pulak tu kejayaan orang lain....cuba la bangga untuk mencipta kejayaan sendiri dan PERLU UITM patut berbangga dengannya....nasib baik alumni perlu masih ada yang keras hati dan telinga tebal untuk menempik memberi nasihat kalau dah tak da org org ni maksudnya zaman kejatuhan dah dekat...kalau dibenci kerana kebenaran dan untuk membangun sesuatu .....aku adalah seorang daripadanya..biasa la tu kalau nak selesa baik duduk kat umah bawah ketiak mak...kalau nak jadi baguih mesti bersedia untuk di kritik dan dihina...kita buat sesuatu ikhlas nak melihat depa membangun paling kurang pun sama level kalau lebih lagi bagus...bila ada cinta pada sesuatu baru ada semangat..hanya kepadanya aku berserah....

p/s basuh jedi basuh pakai washing mesi atau berus lepas tu hang sidai tengok dia kering camana...

adios

PPT berkata...

Salam Azmi,
PPT dah tau sapa yang pecah lubang da....
Takpa nanti PPT jumpa Boot kat kedai Cendoi depan BSN Serdang,nanti dia tau la nasib dia. Nasib dia PPT nak belanja dia cukup-cukup.
Nie mesti Boss dah tau macam-macam.

Salam Boot,
Kalau hang baca komen dalam Tropic Puppet, Junior-Junior rasa komen semalam macam Alumni nie terror sangat dan ada pulak yang kata cuba ukur baju dibadan sendiri. PPT dah mintak untuk berjumpa, nak jugak tau gerangan hamba ALLAH ini.
Rasanya nasihat dari salah sorang Jedi patut untuk sedarkan depa nie..
Takpa, PPT akan tunggu kemunculan orang tu di Hakim Lama.

Cheers....

ADDIN "My Life Is Beautiful" berkata...

salam jedi,

sabaq jedi sabaq...jgn kerana nila setitik rosak susu sebelanga...sorang je yang kata camtu...yang lain ok kot...tapi tak pa...hang dah basuh kan ..so sidai le dulu ...tengok depa pi mana....bukannya nak mengajar depa ni tapi nak la tengok dia pecut cepat sikit mengikut aturan dan kesusilaan yang sepatutnya...semoga Perlu Masih Relevan dan DIPERLUKAN,

Pemerhati Jauh

Disember2006-National Outdoor Instructor

Disember2006-National Outdoor Instructor